Uwaga

Blog przeniesiony w dniu 3.03.2008, nowy adres bloga to www.foto-porady.info.

Pełna treść artykułu jest dostępna po kliknięciu czerwonego tytułu postu.

3 grudnia 2008

"Mój aparat firmy #krzak robi złe zdjęcia... pomocy!" [e-mail]


Dziś o tym dlaczego nie warto kupować aparatów fotograficznych firmy #krzak (mało znanej).

Niestety przypadkiem zgubiłem tego maila oraz moją odpowiedź więc podam ogólny zarys sytuacji i rozwiązanie.

Kupiłam aparat firmy Yakumo i robi złe zdjęcia. Jedne są za czarne a inne prześwietlone i ogólnie są takie niewyraźne. Czytałam na forum fotograficznym o tej firmie, że ta marka ogólnie ma takie tandetne aparaty. Co zrobić? Czy jest jakaś nadzieja, żeby to naprawić?

7 komentarzy:

andrzejparadowski.pl pisze...

Bardzo fajne porady.Zapraszam do mnie www.andrzejparadowski.pl

Anonimowy pisze...

"I pamiętajcie, że cena nie powinna być głównym argumentem przy zakupie wymarzonego aparatu fotograficznego!"

Tak jest ze wszystkim, czy to kupujesz samochód, dom, czy telewizor. Wiadomo, ceny nie biorą się z kosmosu.
No ale amatorzy, którzy rzadko robią zdjęcia kuszą się na aparaty firmy #krzak, myśląc mniej więcej tak:
"i tak robię mało zdjęć, więc żaden wypas mi nie potrzebny"
No, a później jest płacz i zgrzytanie zębów. :]

Unknown pisze...

Oj kolego, znacząco zły podział aparatów. Wrzucenie Pentax'a, Olympusa i Sony w jednym worku z firmami, które faktycznie nie mają doświadczenia w robieniu sprzętu fotograficznego to znaczące nadużycie. Jeżeli chodzi o Pentaxa to jest mało popularny u nas na rynku, ale w Stanach to dosyć znana firma. Co więcej, większość rozwiązań w lustrzankach oraz doskonałe powłoki przeciwodblaskowe zawdzięczamy właśnie Pentaxowi. Jednak to wynika z niewiedzy i stosunkowo małej popularności Pentaxa w Polsce. Umieszczenie Olympusa pod HP uczcijmy już minutą ciszy. (Pierwszy aparat jeszcze przed II WŚ z tego co pamiętam, system 4/3, wspaniałe szkła). Jeżeli chodzi o Sony, to co prawda na poważnie sprzęt robią od 2006 roku, kiedy przejęli Minoltę - firmę ze znacznym doświadczeniem. Warto też podkreślić, że Panasonic, chociaż sam nie produkuje długo aparatów, korzysta z doświadczenia legendarnej firmy Leica w produkcji swojej optyki.

Radek pisze...

Dziękuję Michałowi za uzupełnienie i przedstawienie własnej opini. Chciałbym wyjaśnić, że aparaty są w klasach są poukładane alfabetycznie i wszystkie dałem na równym poziomie.

Anonimowy pisze...

A gdzie nr 1, czyli Fuji? Ten podział to jakieś nieporozumienie.

Anonimowy pisze...

Ten podział to jakaś bzdura Pentax i Sony robi świetne lustrzanki które z powodzeniem mogą konkurować z cannonem czy nikonem. Prędzej Kodaka bym umieścił w 2 klasie niże Sony czy Pentaxa. No i oczywiście brakuje Fuji który produkuje świetne hybrdy. Ten podział jest przekłamany. Chciałbym wiedzieć czym autor się kierował tak dzieląc aparaty.

Radek pisze...

Dodano Fuji

Podział według "Znani producenci aparatów fotograficznych (odróżnienie ich od firmy krzak).

Chyba źle przedstawiłem ranking pisząc 1, 2 klasa. Jako, że wywołuje to kontrowersje, (gusta i guściki), zmieniłem podział - klasa 1 i pogrubione, czyli wyróżnione przeze mnie (dawna klasa 1). Nie chodzi mi tutaj o wybieranie najlepszej marki aparatu, bo każdy model jest inny i aparat mniej znanej firmy (nie mówię o tu o firmach #krzak) może być lepszy od innego modelu innej bardziej znanej firmy